Sokszor érezzük úgy, hogy aludtunk ugyan az éjszaka, de mégis az tapasztaljuk, hogy ébredéskor fáradtak vagyunk. Vajon tényleg jól aludtunk, vagy csak túl fáradtak voltunk az előző nap és kevés volt az alvás mennyisége? Azonban egy biztos: a nem pihentető alvás következménye a folyamatos álmosság, fáradtság, ingerlékenység érzete, csökkent a teljesítmény.

FIGYELEM! Ha 30 napig, vagy azon túl napközben észleli a fenti tüneteket, érdemes alvásgyógyászhoz fordulnia annak érdekében, hogy komolyabb megbetegedés ne alakulhasson ki. Az alvászavarok hátterében gyakran állnak nem megfelelő alvási szokások.

A rossz alvási szokásokat a leghatékonyabban az Alvásnapló vezetésével lehet megtalálni.  Az Alvásnaplóban minden nap rögzítésre kerül a az alvást és ébredést érintő fontosabb információk.

Az alvásnapló kitöltése könnyű és egyszerű, hiszen a naplóhoz tartozó útmutatónak megfelelően kell jelölni a megadott naphoz tartozó eseményeket: a lefekvés előtt, illetve az alvás alatt történteket, az alvással töltött órák számát, az éjszakai ébredéseket, a felkelés idejét és körülményeit.

Az alvásnaplót minimum 2 hétig, de inkább 21 napig kell vezetni, így alvása a lehető legpontosabban pontosan megfigyelhetővé válik.

Amennyiben az alvásnapló elkészítését követően továbbra is tapasztalja a napközbeni fáradtságot, ingerlékenységet, álmosságot, úgy javasoljuk, keresse fel a Benyovszky Orvosi Központ alvásgyógyász szakorvosát.

Letölthető alvásnapló

Packages Seo