Ébredés után

Kezdődjön jobban a nap!

Young woman lying in bed awakening from a sleep stretching and smiling

Mit tegyünk, hogy valóban vidáman ébredjünk, tudjunk örülni a napoknak, és hogy reggelente ne morogva induljunk a munkahelyünkre.

A kutatási eredmények azt igazolják, hogy azoknak az embereknek, akiknek örömteli a reggel, sokkal jobb lesz a nap további része. Ha ez azon múlik, hogy reggelizünk vagy, hogy citromos vizet iszunk és elvégezzük a napi 5 perces testgyakorlatainkat, akkor érdemes ennyit megtenni magunkért.

Apróságok, amitől energikusan kezdhetjük a napot:

Ugyan abban az időben keljünk fel minden reggel!

A napi rutin nemcsak a gyerekeknek fontos. Ha ugyanakkor kelünk fel mindennap, akkor megbízhatónak érezzük magunkat, és úgy ébredünk, hogy felkeléskor már egy feladatot megoldottunk. Egy ilyen rutin nélkül pedig tudat alatt úgy érezhetjük, hogy az életünk egy káosz, és nem tudjuk irányítani a tetteinket.

Hátnyújtás – nyújtózkodás

Az izmaink elgémberednek alvás közben, úgyhogy érdemes úgy felkelni, hogy rögtön pár domborítást-homorítást csinálunk. Főleg, ha napközben ülőmunkát végzünk, szüksége van a hátnak arra, hogy jól megnyújtsuk alvás után.

Minden reggel igyunk egy nagy pohár citromos vizet

Felpörgeti az anyagcserét, és még a bőr is simább lesz tőle. Miután megittuk, várjunk 15 percet a reggelivel.

A kávé előtt reggelit kell fogyasztani

A legjobb sorrend az egészséges és örömteli reggelért: 1.  citromos víz; 2. Laktató reggeli; 3. Kávé

Napi testedzés: 10 perc

Reggelente annyi és olyan intenzitású testmozgásra van szükség, hogy megemelkedjen a pulzusszám. A kutatók azt találták, hogy azoknak, akik reggel tíz percig valamilyen testmozgást végeztek, sokkal pozitívabbá vált a hozzáállásuk a naphoz, és energiával telitettek lettek.

Hideg vízzel zuhanyozzunk!

Tudományos tény, hogy a hűvös vízben zuhanyzástól megnő a stressztűrésünk, ami nem hátrány a mai világban. A hideg vizes zuhanytól egész napra éberré válunk.

Meditáljunk

A meditálás remek hatással van az agyra, de ehhez nem kell lótuszülésben órákig mormolni a mantrákat. Elég, ha pár percig csak a légzésre figyelünk, amitől elcsendesedik az elménk.

Végül, mielőtt kilépünk az ajtón, szagoljunk egy kis mentát!

A menta felpörgeti a szervezetünket. Szinte bármilyen formában juttathatjuk a szervezetünkbe, hatást érünk el: lehet menta teát inni vagy mentás illóolajat szagolni, a lényeg, hogy a menta illata segíti a koncentrációt és javítja a memóriát.

(Forrás: nlc)